PDA

Zobacz pełną wersję : elastyczna - co wiązać?



mama-igi-tata
21-06-2010, 10:06
Dziewczyny.

Z chusty elastycznej, wiadomo, mamy jedno wiązanie. Do niego wkładamy dziecko brzuchem do brzucha. Jest tez możliwość włożenia dziecka do "kołyski", w połowie drogi między pionem, a poziomem, bokiem do naszego brzucha. Pupa wtedy siedzi w bliższym nam pasie, a nogi wkłada się do dalszego, a na to oczywiście poziomy pas.

Zgadza się? Czy ta opcja tez jest dobra? Czy tego też uczycie? Rozumiem, że jest to możliwość dla dzieci bez problemów ze stawami biodrowymi.

Dajcie znać.

Lady-In-Red
21-06-2010, 12:59
Ja też mam nieco wątpliwości, co do chusty elastycznej. Kupiłam ją, bo jestem zupełnie zielona i stwierdziłam, że na tym najłatwiej się nauczę. Mam więc ładną Gabi i zgodnie z instrukcjami nauczyłam się ją wiązać. Mój synek ma 4 miesiące i jest dosyć silny, absolutnie nie ma ochoty w niej leżeć w pozycji kołyski, za to jest spokojny i zadowolony, gdy w niej siedzi (brzuchem do brzucha) i tu zaczyna się mój dylemat. Czy 4-miesięczne niemowlę powinno być tak noszone. Wprawdzie na instrukcji jest napisane, że taka pozycja jest od 2 miesiąca, ale przecież wszyscy lekarze i fizjoterapeuci trąbią by jak najkrócej trzymać dziecko w pionie jeżeli jeszcze samo nie siada? Jakie są wasze spostrzeżenia? Mam też wrażenie, że dziecku jest bardzo ciasno. Wprawdzie jak chce, to obraca głową, wierci rączkami i nie płacze, ale same rozumiecie - jako nowicjuszka mam same wątpliwości.

Liv
22-06-2010, 17:14
Lady in red, dzieci można pionizować w chuście od samego urodzenia, nawet wcześniaki kanguruje się w pionie. oczywiście trzeba tylko zadbać o odpowiednie wiązanie. noszenie w pionie w prawidłowo zawiązanej chuście nie jest równe noszeniu w pionie na rękach.