PDA

Zobacz pełną wersję : Pytania laika czyli mama poczatkująca



Weraho
26-05-2008, 09:13
Odkrycie pieluch jednorazowych i EC bylo dla mnie jak odkrycie nieznanego lądu (zresztą nadal jest :oops: ) a poniewaz wiem, ze nie jestem jedyna zielona w temacie to pomyslalam, ze fajny bylby taki watek "zbiorczy" w ktorym mozna by bylo zadać pytanie i otrzymać odpowiedz od bardziej doswiadczonych mam pieluchujacych wielorazowo :wink: lub mam dzieci bezpieluszkowych. Podejrzewam, ze gdyby sie uprzec mozna by bylo znalezć odpowiedzi na te pytania w innych wątkach, ale to by byla dosc mozolna praca.

No i pierwsze pytanie laika- ile pieluch, otulaczy, wkladek trzeba na poczatek itp ? Co oprocz pieluch powinnam kupic? Wyczytalam juz gdzieś ze kubelek z pokrywa. Cos jeszcze?

swebe
26-05-2008, 09:58
taki watek z info pewnie musi kiedys powstac bo pytania sie powtarzaja.
tu masz wszystko w pigulce:
http://www.ekobaby.pl/ep_faq.php

Mag
26-05-2008, 10:08
weraho odpowiadać? :lol:
no dobra :wink:
ilość:
otulacze: 2
pieluchy: zależy,przeliczyć trzeba ile pampersów dziennie idzie i pomnożyć przez ilość dni do momentu prania+ zapas 2, czyli np.jak pranie co drugi dzień to ok.15
wkładki:jeśli używa się pieluch formowanych, to do nich jak się chce zwiększyć chłonność, można dołożyć wkładkę, jeśli używa się pieluch na noc to naturalnie także, jeśli używa się tylko otulacza i wkładek, np. wkłada dwie złożone razem to dużo:)
ewentualnie można mieć tylko kilka wkładek do pieluchy na noc+ kilka wkładek specjalnego przeznaczenia (jedwabne, utrzymujące suchość skóry)
Dodatkowe zakupy:
pranie-wiadro z pokrywką, do niego siatka na brudne pieluchy, proszek, płyn ewent. orzechy piorące bez enzymów (orzechy nie do polarku, bo zatłuszczą powierzchnię), olejek zapachowy,odplamiacz najlepiej typu mydło ekologiczne.
naturalnie siatka, olejek, odplamiacz nie muszą być tylko ułatwiają pranie :D
pieluchowanie-wkładki celulozowe lub wiskozowe.